Als collega's ben je tot elkaar veroordeeld. Samen op een kamer, dan moet je er ook samen iets van maken.

-Rekening houden met elkaar. Als de een met een ingewikkeld iets bezig is, dan moet de ander geen privé gesprekken gaat houden.

-Je kunt samen wat planten kopen en neerzetten.

-Je kunt aan elkaar vragen of er iets is an jou waar de ander moeite mee heeft en daar proberen rekening mee te houden.

-Je kunt altijd even informeren/meeleven of de ander een goed weekend heeft gehad en dan ook iets over je eigen weekend vertellen

-Je kunt voor elkaar een kop thee/koffie halen

-Je kunt bij drukte even een helpende hand bieden.

-Je kunt vroegtijdig met elkaar overleggen wanneer de ander vakantieplannen heeft. En er over praten of dat uitkomt met jou.

-Je kunt een kerstkaartje op haar buro zetten. Of met de verjaardag een verjaardagskaart. Gewoon wat attent zijn

-Overleg veel. Elke ochtend even tien minuten. Om werk te kortsluiten of anderszins.

-Als de een veel werk heeft, neemt de ander die dag de telefoon op. Kan er een lekker doorwerken.

Je ziet vaak je collega langer dan het thuisfront. Belangrijk om dan redelijk goed met elkaar om te gaan. Je hoeft geen vrienden te worden. Maar respect voor en hulp aan elkaar zijn altijd welkom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
mooi volledig antwoord, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed..+

Andere antwoorden (1)

Humor. Serieus contact is vaak lastig omdat het zo persoonlijk is. Humor geeft je iets dat je altijd kan delen terwijl je toch op enige afstand blijft. Tussen jullie blijft altijd de 'onzin', de 'make-believe' van de grap. En het mooie is, door de clown uit te hangen laat je toch iets van jezelf doorschemeren. Na verloop van tijd wordt werkelijk contact dan makkelijker.
Humor in de vorm van gewone dingen grappig doen, niet zomaar vragen 'heb je deze mop al gehoord?' maar eerder, inplaats van 'wil je koffie?' bijvoorbeeld zoiets als 'koffietheelimonade? Jenever?'. Of als de PC hikt: 'Wie denk je dat ons systeem het meeste haat, jij of ik? Wedje leggen?'
Voorzichtig beginnen. Gevoel voor humor kan verschillen.