als je tijdens je zwangerschap ziek wordt. En het uwv neemt je over omdat je arbeidscontract afloopt. Wanneer wordt je inkomen dan 70% of ww uitkering

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat hangt sterk van af wat de rede van de ziekte is. Normaal zou je direkt 70% krijgen maar als je aantoonbaar dóór de zwangerschap ziek bent geworden danwel voor of na bevalling hou je gewoon 100% uitkering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
of zelfs tot na je zwangerschapsverlof dus. ligt aan de oorzaak.
Beste Roelyveen,

Ik begrijp dat je graag wilt weten hoe het zit met je inkomen op het moment dat je arbeidscontract afloopt. Op het moment dat je arbeidscontract wordt beëindigd dan zal je werkgever je ziek uit dienst melden bij het UWV. De hoogte van een Ziektewet-uitkering is 70% van het berekende dagloon. Als blijkt dat je ziek bent tengevolge van je zwangerschap dan krijg je 100% van het berekende dagloon uitbetaald.
Actuele informatie vindt je hier: http://tinyurl.com/3ymxd6u

Als je hersteld bent en je bent werkloos kun je een aanvraag doen voor een WW-uitkering. Meer actuele informatie over de aanvraagprocedure vindt je hier:
http://tinyurl.com/3aoxcec

Met vriendelijke groet,

Brigitte
UWV Webcare Team