kan een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd eenzijdig door de werkgever worden omgezet in een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd

de werkgever wil de overeenkomst eenzijdig aanpassen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Nee dat kan niet
13 jaar geleden
Lijkt me heel sterk dat dit mogelijk is.
Leg je vraag anders eens hier voor: http://www.arbeidsrechter.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dit is niet mogelijk.
Ik vraag me af wat de reden van jouw werkgever is om dit te willen doen.
Als dit bedoeld is om mensen dan na een bepaalde tijd te ontslaan moetje hier dus niet intrappen en niets tekenen. Dit is wettelijk niet toegestaan.
Een werkgever kan niet zomaar iemand ontslaan in vaste dienst. Dit moet aangevraagd worden. En hun moeten toestemming geven of zijn reden genoeg is voor ontslag. Krijg je een ontslagbrief voor je neus dan moet je dit altijd aanvechten.
Ga eens naar een rechtwinkel om informatie te vragen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat is niet mogelijk. Als een werkgever dit wil doen, dan is het een truc om jou binnen het jaar te ontslaan.

Ik heb een werkgever gehad die telkens een nieuw contract gaf als ik binnen het bedrijf een andere -hogere- functie kreeg. Uiteindelijk heeft hij zichzelf in de vingers gesneden. Want toen ik weg wilde, had ik maar 1 maand opzegtermijn terwijl dat 1 maand per gewerkt jaar had kunnen zijn als ik een vast contract had gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dit mag niet
als je lid bent van een vakbond kun je dit zo bij hun na vragen
anders bij een wetswinkel of een bureau voor arbeidsrecht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dat mag absoluut niet als je het zeker wilt weten kun je met de bond bellen voor dit soort vragen helpen ze je ook wel
zonder dat je lid bent