Mag je werken tijdens verlof?

Bij ons op kantoor kun je seizoen verlof nemen en dan krijg je 20% van je loon uitbetaald. Mag je dit doen en in die tijd ergens anders werken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.1K

Antwoorden (3)

Nee! werken voor derde is ten alle tijden verboden :) doe 't niet want je krijgt er gezeik mee je bent gewaarschuwd, of je moet dit in overleg met je baas doen.. denk alleen niet dat je toestemming krijgt. stel je raakt gewond(of iets dergelijks) ben jij bij hem niet meer in staat om in dienst te treden, leid tot verlies.. dus gok van niet ;)!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou helemaal niet gokken, en gewoon het contract erop naslaan. Als werken voor anderen niet mag, staat dat expliciet in het contract. Staat het er niet in, dan mag je in je eigen tijd doen wat je wilt, inclusief werken voor derden. Kijk bij het soort werk dat je gaat doen wel even na of een eventueel concurrentiebeding niet van toepassing is.
Het ligt er aan wat in je contract staat, in je CAO en in het personeelshandboek. En meestal ook wat voor een werk het is: als het bij de concurrent is, dan krijg je vaak problemen ;)
Er zijn ook veel bedrijven die afspreken dat je het moet melden, zodat ze kunnen kijken naar belangenverstrengeling. Ik zou in ieder geval het melden bij je werkgever. Niet mondeling, maar schriftelijk vastleggen bij PZ.

Toegevoegd op 28-05-2009 16:14:35
ter aanvulling: bij mijn vorige werkgever heb ik dit ook gedaan. Ik wilde heel graag werkervaring opdoen in een andere bedrijfstak en heb toen met toestemming regelmatig gewerkt als freelancer. Dit deden veel meer mensen, als je het maar goed vastlegde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In je verlofregeling staat vast of je wel of niet mag werken en welke voorwaarden eventueel gelden. Ik kan me niet (goed) voorstellen dat je werkgever akkoord gaat als je ergens anders (betaald) gaat werken. Ik zou het zelf niet doen zonder duidelijke (schriftelijke) goedkeuring van mijn werkgever. Misschien maakt het wel verschil wanneer je in deeltijd werkt. Dan blijf je, lijkt me, baas over je eigen(oude) "vrije" tijd.