weet iemand een korte beroepsopleiding met baangarantie voor 55 plusser?wegens crisis ontslagen maar moet nog zeker 8 jaar werken.

Ben zeer gemotiveerd om te blijven werken maar UWV heeft
geen budget (meer) voor om-of bijscholing.
23 jaar werkervaring als werkvoorbereider productie.

Toegevoegd na 29 minuten:
Ik heb toevallig altijd met hout gewerkt...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K
jc54
13 jaar geleden
Misschien iets in de zorgverlening. Mensen met een beenamputatie helpen, houten benen maken.
Het beste hout hiervoor is kreupelhout...........

Het beste antwoord

Een voormalig leidinggevende van mij, begin 50, is vorig jaar begonnen aan een leer-werk-opleiding houtbewerking. Denk daarbij aan het maken van meubels zoals kasten en ladenblokken, en aan het maken van houten siervoorwerpen en gebruiksvoorwerpen.

Formele baangarantie is er niet - maar hij heeft gemerkt dat er zo'n grote vraag naar vakmensen is, dat dat geen enkel probleem is.

Het enige probleem dat hij ondervond, was bij het vinden van een stageplaats. De beoogde stage-gever maakte zich zorgen dat hij, 50-plusser, zich niet zou kunnen laten leiden door een "jochie" van 26.

Mijn voormalig leidinggevende vertelde echter dat hij daar geen enkel probleem in had, omdat het nu eenmaal zo was dat die 26-jarige veel meer ervaring had met houtbewerking dan hijzelf. En dat hij dus graag wilde leren.

Na enig beraad heeft dat bedrijf hem gekozen voor de stage. Na afloop van die stage wilden ze hem niet meer kwijt: er was genoeg werk, en hij beviel prima in het team.

Toegevoegd na 51 seconden:

Je moet natuurlijk wel kijken of houtbewerking ook iets voor jou zou kunnen zijn.

Als het niets voor jou is, heb ik je hopelijk toch een bepaalde denkrichting kunnen geven. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Toegevoegd na 25 minuten:

Ik lees net je toevoeging. Mijn eerste gedachte: "Wauw! Precies in de roos!"

Succes met je nieuwe carrièrerichting! ;-)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor je reaktie!

Andere antwoorden (2)

Misschien is het beroep van vrachtwagenchauffeur iets voor je. In Nederland is er een tekort aan chauffeurs. Na het behalen van de diploma's kun je vaak direct aan de slag. Vaak wordt de opleiding ook nog betaald.

verschillende rijscholen bemiddelen tussen werkgevers en aankomende chauffeurs, zodat er voordat je aan de opleiding begint over een baan gesproken kan worden.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als vrachtwagenchauffeur moet je wel ongeveer elke dag (nog steeds) 14 uur werken (=+pauze). 5 uur beginnen is ongeveer 19:00 uur klaar. ow ja de nieuwe wet heeft ervoor gezorgd dat je nu NOG meer kunt werken op een dag (nationaal). En je verdiend dan ongeveer 2200(netto) euro per maand, tel uit je winst! 14 maal 5= 60 uur voor 2200 euries, Wie wil dat nou niet???? elke dag om 4uur uit je bed. om 20:00 uur weer in bed, om vervolgens de volgende dag weer om 4 uur eruit te mogen.
Sociaal leven is nul komma nul. Lang leven de cao van de vrachtwagenchauffeur!
VIND JE HET GEK DAT ER EEN TEKORT AAN VRACHTWAGENCHAUFFEURS IS?
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
zie link: http://www.telegraaf.nl/vrouw/actueel/8307586/__Vrouwen_vaak_verkoopster__mannen_vooral_vrachtwagenchauffeur__.html?p=4,2 Vrachtwagenchauffeur staat wederom op plaats nummer 1 van de mannenberoepen. kennelijk is het beroep nog wel dusdanig aantrekkelijk dat veel mensen in deze branche willen werken.
Hier staat een lijstje met de top 10 van het moeilijkst te vervullen vacatures. Het is wel wereldwijd, dus of het in Nederland ook zo telt is de vraag.

Maar wat op 1 staat: geschoolde vakkrachten, dat geloof ik wel.

Het probleem is om iemand te vinden die wil investeren in een 55 plusser.
Ga naar een uitzendburo en laat je niet afschepen, dus:
Toch maar eens alle uitzendbureau's in de omgeving aflopen.