Ik wil beginnen met de thuisstudie voorgezet onderwijs. Wie heeft het ooit gehad? of is dat wel haalbaar?

Ik kon niet mijn voorgezet onderwijs diploma halen want ik had onvoldoende Nederlandse taal kennis en ik had veel last van discriminatie gehad tijdens mijn basisschool.

Ook in turkije begin je met school als je 7 jaar bent en hier als je 4 jaar bent. Dus dat scheelt drie jaar.

De kinderen die in mijn klas zaten in de basisschool, waren al 9-10 jaar oud toen ik 12-13 jaar was. Ik was ook in de pubertijd en het was echt een moeilijke tijd voor me.

Ook thuis hadden we probleem, mijn vader en mijn moeder maakte iedere dag ruzie. Ik wilde niet naar school gaan omdat mijn klasgenoten mij uitlachte. Daarna moest ik van mijn mentor naar een andere school gaan. Dus dat was praktijkonderwijs. Maar daar kreeg je geen diploma. Wel werkervaring. Daar had ik niets aan. Ik wilde graag een baan met diploma.

Op de praktijonderwijs heb ik veel geleerd over Nederlands en ik had veel tijd besteed aan Nederlands. Na praktijkonderwijs ben ik begonnen met Aka opleiding niveau 1. Dat was afhankelijk aan gemeente. Ik moest stagelopen bij een bedrijf die ook afhankelijk was aan gemeente. Dus dat liep niet goed af. Het moest voor de afgelopen zomervakantie beeindigen maar nou moet ik tot augustus 2011 stagelopen. Dat is alleen maar tijdsverspilling. Daarom ben ik van plan om thuis te studeren. Eerst mijn voorgezet onderwijs diploma halen en dan beginnen bij een school die ik wil. want er zit meer in mij dat weet ik, ook heb ik goede cijfers gehaald op school. Maar ik twijfel...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Hoi! Ik heb een thuisstudie gedaan, en wel.........2 lessen opgestuurd.......... dus mijn mening is: niet doen! Heel weinig mensen die het halen, die er uberhaupt iets mee doen. Ze verdienen bakken met geld, vooral aan de mensen die er niets mee doen (de meesten, denk ik).
Vaak kun je ook nog korting krijgen als je alles in 1 keer betaald, dan moet je het wel afmaken (of niet, ben je al je geld kwijt).
Ga gewoon naar een school oid.
Succes!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke vak heb je gedaan? misschien heb je bij een minder goede thuisstudie les gevolgd? Want ik heb gehoord nti de beste is want als je vragen hebt kan je altijd een docent bereiken. Maar bij de andere krijg je bijna geen antwoord dus ik vraag me af of je wel veel aandacht besteed had en dat het wel een goede keuze was. Maar toch bedankt voor je advies. Ik zal er eens over na denken.

Andere antwoorden (1)

Het beste kun je een volwassen avond mavo of havo doen hierbij krijg je begeleiding dus gewoon les.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke weet je dan ook wel welke de beste is?
ronron1212
13 jaar geleden
welke wat