wat moet ik doen als werkgever mijn vervoerkost al 3jaar me niet betaal . ik kom naar werk met openbaar vervoer en ik heb geen abonnement kaart niet

Toegevoegd na 5 minuten:
vroeger heb ik wel mijn abonnement maar nu gebruik ik dag kaart. hoe kun ik mijn geld terug krijgen van die 3jaar .

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (7)

dat hangt van jouw situatie af een werkgever is niet verplicht om een vergoeding voor de reiskosten te geven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens in de CAO wat daar over reiskosten staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik het goed heb kan je een gedeelte vd reiskosten terugkrijgen via je aangifte IB, bel eens naar 0800 0543.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
dan moet je wel de vervoersbewijzen kunnen overleggen!!!
Is niet handig je had beter je abonnement kunnen blijven gebruiken was het goedkoper geweest. Maar een werkgever is niet verplicht reiskosten te betalen. Deze verplichting bestaat alleen als het in de cao is vastgelegd. Dan nog kan het gaan om een gedeelte van de reiskosten.
13 jaar geleden
Zoiets als reiskosten spreek je af bij de contractonderhandelingen, de werkgever is diet niet verplicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of je reiskosten worden vergoed staat in je contract. Als dit niet in je contract staat hoeft je werkgever ook niet te betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reiskostenvergoeding is geen verplichting. Wel kan in een contract staan dat je werkgever reiskosten vergoedt, maar gezien jouw situatie kan ik me niet voorstellen dat dat erin staat.
Het enige dat je in mijn ogen kan doen is met je werkgever om te tafel gaan zitten en vragen om alsnog een vergoeding te krijgen (desnoods met terugwerkende kracht).
Overigens kan je wel je reiskosten (indien het een abonnement betreft) aftrekken van de belasting. Wellicht een goede reden om eens na te denken over een abonnement?