Screen-printing is een druktechniek, in het nederlands bekend onder de naam zeefdruk.

Hier de uitleg: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zeefdruk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

in het nederlands een zeefdruk
zie bron
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
screen printing is een druktechniek die een geweven gaas gebruikt ter ondersteuning van een inkt-blockend stencil.
zodat er niet teveel inkt op de afdruk komt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals de vorige antwoorders al terecht aangaven zeefdruk.
The screen is een in een raam gespannen stuk kunststof die inkt doorlatend is. De screen wordt voorzien van een lichtgevoelige laag die met een grafische film wordt belicht. De niet belichte delen worden weg ontwikkeld en zo ontstaat als het ware een mal. Door de screen op het te bedrukken materiaal te leggen en de inkt met een zgn rakel door de screen te vegen ontstaat een afdruk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ze hierboven allemaal vertellen is allemaal waar, maar screen printing is ook met de computer een foto maken van wat er op het scherm staat. Het knopje waar je dat mee doet hebben alle toetsenborden.