Welk medisch vak verdient het best?

Ik zal binnenkort moeten weten wat ik laten ga worden en ik ben anatomisch best goed, dus ik vraag me af welke artsen het meest verdienen.

Toegevoegd na 59 minuten:
Ik ben anatomisch best goed en het lijkt me een dankbaar vak om mensen te genezen. Dit topic helpt me een beetje om een keuze te maken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
ronron1212
13 jaar geleden
Als dat je enige reden is om arts te worden hoop ik dat je het niet wordt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kies de richting die je het meest aan je hart ligt, ander zou ik je niet als mijn arts willen hebben.

Het beste antwoord

Ik weet niet hoe oud je nu bent, maar grote kans dat tegen de tijd dat jij specialist bent de verhoudingen al weer heel anders liggen, dus daar zou ik wat voorzichtig mee zijn. Op dit moment verdienen bijvoorbeeld chirurgen veel geld.
Gelukkig hoef je de keuze niet definitief nu te maken. Je moet eerst medicijnen gaan studeren. Daarbij loop je ook co-schappen. Daarna wordt je arts in opleiding en dan pas kun je je gaan specialiseren. Het aantal specialisatieplaatsen is beperkt, dus je groeit in de praktijk waarschijnlijk vanzelf richting hetgeen het beste bij jou past (qua belangstelling, kunde en financieel). Veel succes, het is een lange weg met heel hard werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk als zelfstandig chirurg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt als arts heelveel geld verdienen als je zelfstandig gaat werken. Een bijvoorbeeld hartchirurg wordt
Maar als je arts wordt omdat je veel geld wil verdienen hoop ik toch dat je het niet wordt. Een arts wordt je om mensen beter te maken
Jammer mijn antwoord vorige werd verwijderd ondanks dat iedereen het er mee eens was
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp helemaal wat je bedoeld en ik heb het wat verkeerd uitgelegd. Ik heb wat informatie toegevoegd.
ronron1212
13 jaar geleden
Gelukkig dat ik me vergist heb
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is er mis mee als je arts wilt worden om veel geld te verdienen? Of je het nu doet uit de goedheid van je hart of vanwege het geld, uiteindelijk help je er mensen mee. Dus zolang je het werk maar goed doet maakt de motivatie mij niet uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt ook, maar je zult het je hele leven moeten doen, en dan kan je er maar beter lol in hebben.
Een anesthesist verdient het meeste van alle specialisten.
Moet je wel een hele goeie worden!