Als je van afdeling veranderd in hetzelfde bedrijf mogen ze je salaris verlagen?

Ik werk op een afdeling die 2500,- verdiend maar ik wil iets anders doen in het bedrijf. Maar die andere functie betalen ze 2000,-.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Ja hoor, als je zelf voor deze functie kiest kan dat, als het bedrijf je hiertoe dwingt ligt het wat ingewikkelder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij eigen keuze wel. Bij een reorganisatie niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja jij kiest er toch zelf voor. Je solliciteert er zelf naar. Ik hoop niet dat je al hebt aangegeven dat je het nu niet met plezier werkt, want dat zou wel eens in je nadeel kunnen werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je liever iets anders doet dan wat je nu doet, en het betaalt minder, dan zou ik er toch voor gaan. Zolang die andere functie ook echt een andere salarisschaal heeft is er niks aan de hand.

Je zou het salaris en alles wat daaraan vastzit even kritisch kunnen navragen bij de chef van die afdeling of bij personeelszaken en bij een aantal collega's op die andere afdeling waar je wilt gaan werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze jou op een andere plek neerzetten niet, dan was het namelijk niet jouw keuze om een functie te nemen die minder betaalt.

Maar als jij er zelf voor kiest om over te stappen naar een minder betaalde functie, dan krijg je dat lagere salaris er natuurlijk gratis bij. Kwestie van eigen keuze.

Om duidelijker te maken waarom dit zo is: stel je voor dat je een manager met een salaris van 4500 euro bent. Jij hebt het niet zo naar je zin, en je besluit op de postkamer te gaan werken, als de jongen die met een karretje de interne post rondbrengt. Dat is een baan die normaal minimumloon betaalt. Is het dan redelijk dat je daar je salaris van 4500 euro voor behoudt? Nee toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed voorbeeld, zat zelf nog te denken aan de directeur van een groot aanneembedrijf die het toch leuker vindt om zelf als bouwvakker aan de slag te gaan. +