bestaat er een baan zodat je zelf games kan uittesten en niet zelf maken?

Ik ben dan nog maar 13, maar ik zou het graag willen weten voor de toekomst.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Professioneel games testen is inderdaad een bestaand beroep, al zal er in dit land niet veel werk in te vinden zijn. Het klinkt echter interessanter dan het is.

Waar veel gamers op jonge leeftijd het idee hebben dat games testen betekend dat je betaald wordt om te gamen, valt dit nogal tegen; je werk bestaat uit het spelen van games - vaak terwijl ze nog lang niet af zijn - op zoek naar fouten. Dit betekent dat je niet voor je plezier aan het spelen bent, maar om te kijken waar dingen misgaan.

Heb je een bug gevonden, dan moet je aan de programmeurs duidelijk maken wat er precies mis gaat. Dit kan betekenen dat je vele, vele keren achter elkaar dezelfde handelingen moet uitvoeren om de bugs duidelijk te maken.

Een probleem waar veel testers in hun privé-leven tegenaan lopen, is dat de games die ze voor hun plezier willen spelen onbewust op dezelfde manier benaderd worden - ze zijn zo getraind in het vinden van fouten, dat ze ook tijdens hun vrije uren allerlei fouten gaan opmerken die de gemiddelde gamer niet opmerkt. Dit kan voor sommigen heel frustrerend zijn.

Dus het werk bestaat, maar besef je terdege dat het niet "leuk spelletjes spelen" betreft, maar gewoon veel, vaak herhalende, en vaak ook gewoon saaie arbeid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

ik denk dat die baan niet bestaat
als je ze kunt maken mag je ze wel testen en misschien zoeken ze ook ooit testpersonen maar dat zal niet betaald zijn dan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bestaat wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geef dan zelf een antwoord met een bevestiging dat het bestaat ik kan ook wel een min geven en zeggen bestaat wel maar dan moet je ook met bewijzen komen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik hoef niks te bewijzen.
punt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mitchoo1: als je zegt dat anderen het fout hebben, is het wel handig als je aantoont waarom dat zo is. Want nu kunnen wij net zo goed zeggen: nee Mitch001, jij hebt het mis, punt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@mitch
omdat je dat niet kunt
jij bent heel erg goed in andere te minnen maar zelf een fatsoenlijk antwoorden geven kun je niet
ik denk dat je beter van deze site kunt wegblijven
of ik denk dat niet ik weet het zeker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/zeggen-mensen-zegt-idee-slecht.96992
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die vraag toont aan wat je zelf steeds veroorzaakt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan je lezen wat anderen erover denken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat kan ik maar dat interreseert mij niet
ik heb nu een discussie met jou en niet met andere
maar jij flikt dit geintje iedere keer
andermans antwoorden afzeiken maar zelf niet met een antwoord komen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jij interesseert mij niet.
gv-ers zouden respect voor elkaar moeten hebben.
dat heb jij blijkbaar niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet voor jou iig
maar je bekijkt het maar
je mint maar een lekker eind weg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik mag een min geven op een niet correct antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jij mag alles jongen ga je gang
en nu ga ik deze discussie stoppen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb een antwoord gegeven!
Ja. Dat bestaat. Moet je wel voor naar het buitenland. Of het goed verdient weet ik niet. Hangt van jouw verwachtingen af. Bron is in het engels

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kan ook op de universiteit van Utrecht een studie doen op dat gebied. Dan moet je natuurlijk wel eerst een door leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat dat niet echt zou bestaan. Meestal doen de gene die spellen ontwerpen de games uittesten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste Larslu,

Wat goed dat je nu al aan je toekomst denkt! Ik wil je waarschuwen dat je niet de enige bent. Dit zijn natuurlijk de populairste baantjes, dus als je afgestudeerd bent, heb je waarschijnlijk veel concurrentie. Oké, jij gaat de beste game-tester van het westelijk halfrond worden. Maar misschien is het goed om meerdere ijzers in het vuur te hebben en je niet blind te staren op 1 ding...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een game tester.
ik heb hier een engelse site die er wat over uitlegd (engels)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed afgekeken bij eerdere antwoorden
-1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed opgezogd op google
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is opgezocht
maar deze link staat al in het antwoord van loek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet gezien.
Kimath
13 jaar geleden
Het antwoord van Loek stond er al een uur eerder, met precies dezelfde link.
Jazeker. In Nieuwegein zit een instelling waar ze games en programma's testen. Maar daar kom je niet aan de bak met een leeftijd van 13 jaar. Geloof het of niet, maar je hebt een opleiding nodig van een maand of drie...

Toegevoegd na 48 seconden:
kijk maar in de bron hieronder...

Toegevoegd na 2 minuten:
Werk bij dit bedrijf is wel bedoeld voor mensen met een autistische afwijking zie ik zojuist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Informatie over die baan heb ik nog wel eens aan mijn broer (asperger) doorgespeeld. Ik denk overigens dat je daar zelden games en veel vaker andere software zou testen. Larslu wil het trouwens weten voor de toekomst hè, niet om nú al aan de bak te gaan.
Gamejournalist.

Kijk naar Gamekings of Powerunlimited.
Die spelen games, gaan naar beurzen, en schrijven daar recensies over.

Nadeel is wel, als je die game niet leuk vind je er toch veel tijd in moet steken omdat je het MOET doen.