moet je voor het werken in de keuken bij een verzorgingstehuis een opleiding gedaan hebben?

ik wil ergens aan de slag zonder diploma en het werken in de keuken van een verzorginstehuis lijkt me erg leuk. Maar ik heb geen zin meer om nog te studeren.

Toegevoegd na 8 minuten:
ik zou graag het eten voor mensen bereiden en alle andere veel voorkomende werkzaamheden die daar bij horen uitvoeren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.6K

Het beste antwoord

Hoi, vaak heb je hier geen opleiding voor nodig. Als je het leuk vind kan je het eten dan vervolgens ook gaan rondbrengen. Een vriendin van mij heeft in de keuken in een verzorgingstehuis gewerkt, en het daarna rondgebracht zonder diploma. vergeet niet, bij dit werk hoort na afloop ook de spoelkeuken bij!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kok is een geschoolde functie en die brengt geen eten rond. Daar is een kok te duur voor. Dat doen de keukenhulpen of afdelingsassistenten, helpenden. Voor het rondbrengen hoef je geen diploma te hebben en voor wat hulp bij het koken ook niet. Het koken zelf echter wel want je moet veel van voeding weten. Het gaat om een kwetsbare groep mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed antwoord lekker uitgebreid en duidelijk
bedankt!

Andere antwoorden (5)

Als afwashulp kun je best wel aan de slag

Toegevoegd na 9 minuten:
Ga eens solliciteren en kijk wat je kunt bereiken.
13 jaar geleden
Als je bedoelt dat je ook moet gaan koken. Dan is dat afhankelijk van de vacature. Ze kunnen vragen naar mensen met ervaring of naar mensen met een opleiding of naar mensen met beide.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt koken mag wel niet, maar wel bijvoorbeeld de boterhammen smeren voor het avondeten, de tafels dekken en afruimen, eten opdienen, de afwas in de machine doen, de vloeren van de keuken en de provisiekamer proper houden.
Dat kan je allemaal zonder diploma.In het verzorgingstehuis waar ik werk zie ik het keukenpersoneel altijd goed gezind rondhuppelen, ook nu ze sinds enkele weken zo'n kapje op hun hoofd moeten zetten als ze met eten bezig zijn.Dus ik zou zeggen:go for it!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je van aanpakken weet is dat zeker mogelijk, maar je moet van onder af beginnen. Je kan altijd opleidingen gaan volgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als keukenhulp zul je wel aan de slag kunnen denk ik. Daar is ervaring of een diploma niet echt nodig voor en kun je in de praktijk leren. Het koksvak is, ook im een verzorgingshuis, een vak en heb je een diploma voor nodig. Of je moet kunnen aantonen dat je aan de eisen voldoet, dan maak je nog wel een kans.
Bel eens naar personeelszaken of naar de sous chef van een keuken in het verzorgingshuis. Die kan je vast van alles over de functies en de eisen vertellen en kun je misschien een afspraak maken om eens te komen kijken.

Als je erg gemotiveerd bent en je hebt kook/keukenvaardigheden of ervaring dan zal het vast wel lukken!

Succes!