Thuiswerk op internet, is dat oplichterij of niet?

Het schijnt dat je met het verwerken van mails, die je dus doorgestuurd krijgt van een of ander bedrijf, geld kan verdienen. Er staat dat je meteen bij elke mail die verwerkt is, geld krijgt.
Vandaag heb ik zo'n site gevonden en er staat dat je voor elke verwerkte mail 25 euro krijgt. het is veilig, je moet er ook gewoon belasting over betalen en je zou ongeveer tussen de 3 en 8 mails per dag kunnen verwachten.
Is hier iemand mee bekend? En zo ja hoe werkt dat precies en is het werkelijk zo 'veelbelovend'?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

25,- per emailtje ? dat is gewoon niet normaal meer, als het nou 0,25 cent is dan is het nog reel maar 25 euro? doe het niet dit is niet 100% zuiver en als er bij de site geen groene taak balk is dan moet je het gewoon helemaal niet vertrouwen! die groene taak balk zie je bijvoorbeeld bij sns.nl dan is het een goed gekeurde site . wit is niet duidelijk rood is niet goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

€ 25.00 per mail, dat is te mooi om waar te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk moet je eerst een 'startpakket' kopen of niet? Voor +/- €25,-....

Eén advies: doe het niet!! Ik heb het ook eens gedaan. Toen ik nog 'jong' was. Een bedrag overgemaakt en nooit meer wat gehoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thuiswerk op het internet is bijna altijd oplichterij.
Als je iets moet betalen om mee te mogen doen, dan weet je eigenlijk al direct, dat je wordt opgelicht. Niet doen dus.

Kost het niets om je in te schrijven, dan kun je het best eens proberen. Ik denk dat de verdiensten tegen zullen vallen, maar je bent in dat geval geen geld kwijt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het er uit ziet als iets dat te mooi is om waar te zijn, is het meestal niet waar. 25 euro om een mailtje te beantwoorden? Lijkt dat reëel? Wat zou er dan in dat mailtje moeten staan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dat soort sites wel eens bekeken, ook omdat ik het een verleidelijk idee vond, maar mijn gevoel zegt: niet doen. Het komt allemaal iets te makkelijk en schemerig op me over. Mijn vermoeden is dat je wel allerlei mails zit te verwerken maar dat je dan tegelijk iemand heel rijk zit te maken, terwijl jij het nakijken hebt en er uiteindelijk geen cent voor krijgt. Zelf geen echte, praktische ervaring mee dus, maar puur mijn intuïtie.

Voor niks gaat de zon op, niet waar?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klinkt te mooi om waar te zijn, en dus (in mijn oren) zeer verdacht.
Heb je al eens geGoogled op de naam van de site of het bedrijf? Dan kun je misschien ervaringen van anderen vinden.
25 euro per mail en dan 3-8 mails per dag, ik geloof het niet. Hoe definiëren ze 'verwerken' trouwens? Doorsturen aan 1000 anderen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Andere vraag: als ze jou 25 euro per 'verwerkte mail' betalen, waar bestaan ze dan zelf van?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is oplichterij, Spaarprogramma's zijn geen oplichterij. Je verdient met spaarprogramma,s ook heel wat minder(1 cent per mail)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dat een paar weken terug ook gelezen. Helemaal onderaan staat dat je eerst 40 euro moet overmaken. Dat geld ben je dan vervolgens kwijt, en dan hoor je nooit meer ergens van.

Aan jou de keus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet intrappen, werkt volgens het "piramidesysteem". Dit houdt ik dat jij uiteindelijk gaat "verdienen" door het doorverkopen van dit "basispakket" dat jij hoogstwaarschijnlijk zal moeten aanschaffen voordat jij bij dit bedrijf mag "werken".

Wat ze zeggen over dat je per mail sowieso uitbetaald krijgt klopt al helemaal niet, het is zelfs zo dat je zelf mensen uit jouw kennissenkring moet benaderen om aan "klanten" te komen, je zit dus eigenlijk je eigen kennissen te bedotten.

Spreek overigens uit eigen ervaring!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf heb ik jaren geleden thuiswerk voor annie connect gedaan dat is op de pc en met de telefoon enquetes e.d.
Heb goed loon verdiend maar er worden hoge eisen aan je gesteld en stalen zenuwen vereist dus het is wel mogelijk om thuiswerk te doen.