Via welke werkgever die ook in NL zit, kun je makkelijk in Amerika werken/wonen?

bijvoorbeeld Microsoft, Google, Rabobank? etc. Hoelang werk je meestal bij een dergelijk bedrijf voordat je deze stap kan maken?

Toegevoegd na 34 seconden:
mensen met ervaringen, graag !

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als je in Amerika wil werken is solliciteren bij een Nederlandse werkgever niet de snelste weg. Die sturen vaak eerder hun eigen werknemers. Je zou kunnen proberen bij een Amerikaans bedrijf met een Nederlandse vestiging te gaan werken en dan intern te gaan solliciteren op een functie in de VS.

Het meest handig is echter om rechtstreeks op een functie in de VS te gaan solliciteren.

Zou het kunnen dat je liever vanuit NL wordt uitgezonden, zodat je dan een Nederlands arbeidscontract (met meer bescherming) kunt houden, sociaal verzekerd kunt blijven in Nederland en hoopt bovendien een expatpakket te krijgen als je in de VS zit? Let op want bedrijven geven steeds minder expatpakketten aan mensen die op eigen verzoek worden uitgezonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://thehague.usembassy.gov/living/working.html

"Finding Work in the U.S.
- The American Chamber of Commerce publishes the Netherlands American Trade Directory, with a listing of American companies in the Netherlands and Dutch companies in the U.S.
- One can find U.S. companies in the Yellow Pages.
- The U.S. Department of Labor publishes the Occupational Outlook Handbook, an overview of most professions, with desciptions, future perspectives and current salaries.
- In the Netherlands, one can contact one's professional association. Some organizations have lists of potential employers in the U.S."

Als je in de VS wilt werken heb je een werkvisum nodig. En voor ieder werkveld geldt dat je aan specifieke eisen en verblijfsduur moet voldoen. Zie deze link voor meer informatie http://www.usa.gov/visitors/work.shtml en daar onder het kopje 'Employment authorization (work visa)'.