als ik een vouwwagen ombouw tot aanhanger hoeveel kan ik daar maximaal opladen

Toegevoegd na 44 seconden:
ik bedoel hoe groot is het gewicht dat hier op kan en mag

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

Datgene wat er op het typeplaatje staat.
wil je meer of anders laden zul je hem moeten laten herkeuren bij het RDW.
Je wijzigt door er spul af te slopen het ledig gewicht, maar daarmee niet het laad vermogen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een en ander heeft te maken met het gewicht van je auto almede het rijbewijs dat je hebt. Hier is direct geen 'antwoord op maat' te geven. In onderstaande link kun je wel het antwoord (met voorbeelden) vinden wat voor jou van toepassing is.

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar: houdt er wel rekening mee, dat de totale massa van de combinatie niet meer mag zijn dan 3500 kg. De totale massa is het lediggewicht van het trekkende voertuig + de toegestane maximum massa van de aanhangwagen + het laadvermogen van het trekkende voertuig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer ook te achterhalen van het max. belaadbare gewicht van de (ex)vouwwagen is. Staat volgens mij op het plaatje op de dissel. Dan weet je wat het onderstel en de bak dragen kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
enkel assige aanhangwagens mogen een totaal gewicht hebben van 750 kilo met lading erbij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je er een kenteken bij? Zo ja dan staat het laadvermogen daar op.
Omdat je er nu ook lading (de tent) uit hebt gehaald, zou ik even naar een weegbrug rijden. Dan heb je het leeg gewicht. Dit trek je af van het totaal totaal gewicht. De uitkomst is het nieuwe laad vermogen.

Zo nee, dan mag het totaalgewicht niet meer zijn dan 750kg. (ook ff naar de weeg brug)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het laadgewicht moet op de dissel staan.Maar let wel op wat het gewicht is dat je auto mag trekken.