Als je je C1 rijbewijs heb, moet je dan opnieuw theorie examen doen voor je C rijbewijs?

Als je je C1 (en C1E) rijbewijs heb, moet je dan weer theorie examen doen om dan je C rijbewijs te halen? Zowel met of zonder Code 95.

2.9K

Antwoorden (1)

Nee, als je 21 wordt, krijg je automatisch je CE rijbewijs en hoef je niet opnieuw examen te doen. Om dan als chauffeur te gaan rijden, dien je wel in het bezit te zijn van code 95 maar dat is met rijbewijs C1E ook al zo.
https://rijbewijs.nl/themas/verklaring-van-vakbekwaamheid-code-95/