Kunnen je namaak schoenen langer dan 2 dagen bij douane liggen?

ik heb christian loubitian besteld van een vriend hij zei dat ze maandag kwamen dus ik wacht al een week dus ik vroeg maandag zijn ze er hij zei ze liggen bij douane dus ik zei oke en vandaag vroeg ik of ze er waren en hij zei nog steeds douane kan dat? zo lang bij douane

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2K
tinus1969
8 jaar geleden
Namaak schoenen? Die neemt de douane in beslag.
Utrecht
8 jaar geleden
De echte scoenontwerper heet Christian Louboutin. Dus als je namaak van christian loubitian hebt besteld is het eigenlijk dubbel namaak. Hopelijk lijken ze nog op schoenen.....;-)

Antwoorden (1)

Jazeker, iets kan langere tijd 'bij de Douane liggen' ; wat al blijkt uit het feit dat dit nu gebeurt. Onmogelijke dingen 'kunnen niet'.

En het is bovendien iets dat veel voor komt. De Douane kan op indicatie van instanties zoals Politie en Marechaussee voorwerpen in beslag nemen ter controle. Veel van die voorwerpen worden onderzocht op speciaal daarvoor uitgeruste kantoren van de Douane, waar gespecialiseerde medewerkers met behulp van daarvoor bedoelde uitrusting kunnen nagaan of een artikel toegestaan is, of niet. Het kan daarbij gaan om merkvervalsing, import van (artikelen gemaakt van) verboden of beschermde plant- en diersoorten, wapens, alcohol, geneesmiddelen en drugs, etc.
Misschien dat je denkt dat dit zo af en toe eens voorkomt; dan help ik je graag uit de droom. Met smokkel en ongeoorloofde praktijken zijn miljoenen gemoeid, vandaar dat de Douane hier graag een stokje voor wil steken, vandaar ook dat men in deze laboratoria heeft geinvesteerd. Je begrijpt wellicht dat het gespecialiseerde personeel dat hier werkt, niet zo een twee drie op te leiden is en ook continue wordt bijgeschoold. verder heeft de Belastingdienst (waar de Douane deel van is) een beperkt budget, dus hebben die medewerkers een volle agenda en liggen voorwerpen inderdaad soms een tijdje te wachten voor ze aan de beurt zijn. het kan weken en soms wel maanden duren, voordat een voorwerp (of een partij handelsgoed) wordt vrij gegeven.
Uiteraard staat het een belanghebbende wel vrij om te informeren, hoe het met het onderzoek staat, maar dat is dan ook een van de zeer weinige dingen die je kunt doen om je spullen terug te krijgen (als de Douane daarmee akkoord gaat, omdat er blijkbaar geen bezwaarlijke overtreding is geconstateerd.