Sinds enige tijd bestaat er in Belgie een verbod voor chauffeurs om in hun vrachtauto te roken. Aanvankelijk leek het dat dit verbod alleen voor Belgische ondernemingen zou gelden, maar duidelijkheid hierover ontbreekt. Blijkbaar kunnen hiervoor ook chauffeurs in vrachtauto's van niet-belgische ondernemingen bekeurd worden, tenzij de chauffeur een verklaring van zijn werkgever kan overleggen waarin staat vermeld dat de werkgever geen bezwaar maakt dat zijn werknemer in zijn voertuig rookt.

Wij adviseren u om een verklaring van geen bezwaar mee te nemen zolang er geen duidelijkheid van officiële zijde is aangaande buitenlandse chauffeurs/ondernemingen.
Op het overtreden van het rookverbod staat een boete vna 300 euro.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het mag officieël niet. Het is dus strafbaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zonder de puntjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
300 euro boete
Je hebt recht op een rookvrije werk plek, waarbij het niets uitmaakt of je allen op de werkplek bent of met meerderen.
Rijdent in een vrachtwagen is dat je werkplek.

Toegevoegd na 2 minuten:
Is dus strafbaar,of je er werkelijk een bekeuring voor krijgt hangt denk ik van de agent af, misschien is hij ook een roker en geeft hij alleen een waarshuwing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is ten strengste verboden om in belgie te roken in een vrachtwagen. in belgie zijn ze daar heel streng in en ze schrijven gelijk een bon uit.
ik zou het niet doen als ik u was?