Welke veiligheidsmiddelen moet je volgens de wet in een vrachtauto hebben? Waar kan ik hiervan een overzicht vinden?

zijn reservelampjes verplicht?
is een refecterend hestje verplicht?
is een gevarendriehoek verplicht?
enz.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (3)

reflecterend vestje verplicht en gevaren driehoek. Hangt er dan ook nog van af waar je rijdt en waarmee. In sommige landen moet je sneeuwkettingen bij je hebben

Toegevoegd na 4 minuten:
als je adr rijdt (gevaarlijke stoffen) dan heb je nodig: voor elk voertuig, een stopblok (wielkeg) van een grootte die past bij de maximale massa van het
voertuig en de diameter van het wiel;
- twee zelfstandig staande waarschuwingssignalen;
- vloeistof om de ogen te spoelen a; en
voor elk lid van de bemanning
- een veiligheidsvest (bijv. zoals beschreven in de norm EN 471);
- een draagbaar verlichtingsapparaat;
- een paar beschermende handschoenen; en
- bescherming voor de ogen (bijv veiligheidsbril)

Toegevoegd na 7 minuten:
In duitsland moet je er ook altijd voor zorgen dat je je tank niet leeg rijdt. Je ruitenwisservloeistof moet gevuld zijn. Je krijgt boete als je ongeluk krijgt en je tank is leeg of geen rw vloeistof.

Toegevoegd na 8 minuten:
Brandblusser.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verbandtrommel.
Brandblusser.
Gevaren driehoek
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gevarendriehoek niet.
Het klinkt raar maar de wet zegt dat je hem in voorkomende gevallen moet inzetten. maar als je hem niet bij je hebt en je hebt geen pech. ben je niet in overtreding.