Mag een kind van 5 een week mee naar buitenland in de vrachtwagen?

Een collega neemt zijn kind van 5 jaar een week lang mee naar het buitenland. Hij is internationaal verhuizer, dus naast het rijden moet er ook geladen/gelost worden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (2)

Het rijden in een vrachtauto en werken tussen de ritten door is geen maatstaf voor het al dan niet goed verzorgen van een kind van 5 jaar. Zolang de verzorging van het kind gewaarborgd is is er niets op tegen om een kind een week in het buitenland te laten vertoeven. Ook in het buitenland wonen kinderen van 5 jaar en die leiden er geen schaden van dat ze hez hele jaar in het buitenland wonen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien dat er nog beter antwoorden komen, maar een + voor de nuchterheid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ha ha ha: Plus!
Ja, dat mag, de vrachtwagenchauffeur moet dan wel toestemming hebben van zijn/haar werkgever en van de andere ouder. Ook moet het geregeld zijn met zijn/haar verzekering (een reisverzekering is hiervoor niet geschikt, ik denk dat er een inzittenden verzekering nodig is, maar dat kan aan de werkgever gevraagd worden). Het kind moet wel in een goedgekeurd kinderzitje vervoerd worden.