Hoeveel kilogram mag ik verplaatsen met een steekwagen volgens de arbo wetgeving?

Ik moet van mijn werkgever regelmatig een volle vrachtwagen met wasmachines van 69kg lossen bij verschillende adressen in nederland en belgie
Deze wasmachines zijn dubbel gestapeld en ik moet deze dan op de laadklep zetten,deze laten zakken en weer verplaatsen over gemiddeld 40/50 meter,daarbij drempels en stoeprande over,dit is belastend voor mijn lichaam en,met name mijn armen en polsen krijgen het zwaar te verduren,mede omdat ik in 1 keer 138kg moet verplaatsen en recht houden

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3K

Antwoorden (1)

Nederlands is volgens mij 400kg maximaal ligt ook aan welke steek wagen