Dat is een beetje afhankelijk van de goederen die in die container zitten.
Voor gewoon (zee of trein)transport in een container mag er verzegeld worden door degene die hem geladen heeft.
Ik moet zelf ook vaak de verzegelingen van een klant aanbrengen na belading van zowel droge als tankcontainers.
In sommige gevallen verzegelen we de tanks zelfs met onze eigen zegels om aan te kunnen tonen dat de tanks onderweg of bij stalling op ons terrein niet geopend zijn geweest.
Een "inspectiebedrijf" zoals bijv. SGS kan in opdracht van een afzender of ontvanger de belading controleren, foto's maken van de stuwage en de container verzegelen.
De rederij die de container in ontvangst neemt kan ook een verzegeling aanbrengen.

Voor sommige goederen is een douane controle bij het laden nodig en wordt het zegel onder toezicht van, of door de douane aangebracht.
Als er controles worden uitgevoerd onderweg dan mogen douane en inspectiediensten het zegel verbreken en een nieuw zegel aanbrengen maar wel met aantekeningen op de vrachtpapieren en het controle document.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Altijd de douane of het bedrijf waar geladen/gelost word die door de douane gerechtigd zijn om contaiers te openen of te sluiten.