Dat hangt o.a. af van de rijstijl van de vorige eigenaren, en of er voldoende onderhoud is gepleegd. Uitgaande van de volgende webref, zeg ik zo'n 250 000 km. In dit geval: de eerste eigenaar deed zijn Vito weg na 230 000 km. Men zegt dat de motor 350 000 aan kan (maar dat lijkt mij wat optimistisch):

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=152852
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals hierboven aangegeven is dit nogal afhankelijk van je rijstijl en onderhoud. Ook zeg je een model uit 2012 er zijn dus geen ervaringen.
Een ander onderdeel dat van belang is is natuurlijk hoe belast je je auto. Vervoer je vaak hele zware dingen moet de motor harder werken en dat heeft gevolgen mbt de levensduur.
Ook verlengt een groter motorblok de levensduur. Deze hoef namelijk minder werk te verrichten om vooruit te komen.

Desalniettemin moet 3 ton met gemak haalbaar zijn. Mijn vader rijdt voor zijn werk een 2500 kg zware verlengde sprinter met 1000 kg lading en een 3 liter motor 5 ton voordat ze de deur uitgaan (hoofdzakelijk snelweg kilometers)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vandaag mijn 500000 km gereden. Is mijn tweede vito die meer dan 500000 km . Mijn vorige heeft nu meer dan 650000 km. Heeft altijd geladen rondgereden