Hoeveel kost een postzegel tegenwoordig en moet je deze per 10 kopen of kan je ook een losse kopen??

Ik heb maar een enkele brief te versturen, de laatste keer dat ik een brief verzonden heb is alweer een hele tijd geleden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Een brief verzenden binnen Nederland kost €0,50. De postzegels koop je per 10 stuks.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij ons zit een postagentschap, daar ga ik met mijn post naar toe en laat daar een postzegel op de brief doen, dan betaal ik wel per stuk, maar een losse postzegel kopen, gaat ook daar niet. +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is handig! Zo zonde, om meteen 10 postzegels te moeten kopen....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Doki, waarom is dat zonde, ik neem aan datje wel vaker iets wilt versturen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik verstuur niet regelmatig iets & raak de velletjes 'altijd' kwijt ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan moet je daar een oplossing voor verzinnen doki. Verder bedoelde crea het volgens mij anders dan jij denkt. Je kunt nergens een enkele postzegel meer kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verder blijven postzegels die je nu koopt voor altijd geschikt en verminderen ze niet meer in waarde zoals vroeger (eerst 30 cent voldoende voor een envelop nu 50 cent).
Op de zegels staat nu een 1 en die kun je de rest van je leven gebruiken voor een brief of kaart of wat dan ook. Ook kun je ze gebruiken om een pakketje te versturen wat door de brievenbus past.
Aan het loket kun je ook de brief aanbieden en laten afstempelen en PER STUK betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een postzegel voor een brief in nederland kost 50 cent, voor europa 85 cent en voor de wereld 95 cent.

als je bij een sigarenwinkel bent die ook de taken van het "postkantoor" overgenomen heeft, kan je de brief laten wegen en de kosten van een keer verzenden betalen.
één of meerdere postzegels dus afhankelijk van waarheen je de brief stuurt.

antwoord: één enkele postzegel kan je wel kopen.

uit de bron:

Maximumformaat: 38 x 26,5 x 3,2 cm,
minimumformaat 14 x 9 cm
t/m 20g 50g 100g 250g 500g 2kg
Brief

NL € 0,50
(1) € 1,-
(2) € 1,50
(3) € 2,-
(4) € 2,50
(5) € 3,-
(6)
Europa € 0,85
(1) € 1,70
(2) € 2,55
(3) €3,40
(4) € 6,80
(8) € 9,35
(11)
Wereld €0,95
(1) € 1,90
(2) € 2,85
(3) € 5,70
(6) € 10,45
(11) € 16,15
(17)

Aangetekend
Handtekening voor ontvangst
Track & Trace *
€ 50,- verzekerd
NL € 7,50
Europa € 9,50
Wereld € 16,-

Toegevoegd na 2 minuten:
toevoeging: ja, je kunt wel ook een enkele *losse* postzegel kopen, maar niet overal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet je dit echt 100% zeker want al die postzegelverkopers verkopen alleen hele velletjes van 10 stuks dus dan zouden ze zelf daar steeds een postzegel vanaf moeten halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
*100%*.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, ik heb ze hier niet in de buurt dus dat wordt wel lastig zoeken ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan zeker wel, bij 'onze' bruna kan dit gewoon. Ze hoeven dit niet van een velletje af te halen, maar kopen een rol en scheuren het daar dan vanaf
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, 'onze' bruna doet het dus niet ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hier is het ook niet de bruna maar, zoals ik al schreef, de sigarenboer die de postzaken van de ptt heeft overgenomen, met eigen klanten en die kunnen dus wel een enkele postzegel kopen.
gelukkig want als je 3 velletjes van 10 x 50 en 10 x 85 10 x 95 moet aanschaffen, dan wordt dat veel te duur!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn maar weinig mensen die nooit post versturen en opeens én een brief naar NL, én een brief naar Europa én een brief naar de rest van de wereld willen versturen. Overigens zou dat eenvoudiger kunnen: 2 van 1 kan ook naar Europa maar dat is dus 15 cent duurder. Nogmaals: als je NU postzegels koopt zijn die zo ongeveer de rest van je leven geldig dus als je weinig post verstuurt ben je uiteindelijk goedkoper uit. Zeker als je die postzegels een jaar geleden kocht (toen ze nog 46 ct waren). Verder kun je natuurlijk je postzegels aan iemand anders verkopen.