De aanduiding T.I.R. is vaak te vinden op vrachtwagens. Deze vrachtwagens zijn voorzien van een door de douane aangebrachte verzegeling, die niet mag worden verbroken. Verbreking ervan is strafbaar. Nadat de verzegeling is aangebracht mag alleen de douane controles verrichten. De voertuigen moeten zo zijn gebouwd dat geen goederen kunnen worden gelost of geladen zonder duidelijke sporen van knoeierij na te laten of zonder de door de douane aangebrachte zegels te verbreken.

Toegevoegd na 1 minuut:
International de Marchandises par la Route (afgekort T.I.R.) is een conventie die van toepassing is op het vervoer van goederen afkomstig uit, of bestemd voor, een niet-EU-lidstaat die deze overeenkomst heeft bekrachtigd. De meeste Europese en sommige landen uit het Midden-Oosten zijn toegetreden tot deze conventie. Zij heeft als doel de administratieve formaliteiten van het internationale wegvervoer te vereenvoudigen en te harmoniseren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Duidelijker kon het niet

Andere antwoorden (5)

Transport Internationale Routier.
(internationaal transport over de weg)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Transport International de Marchandises par la Route (afkorting: TIR) is een conventie die het vervoeren van goederen naar of van een niet-EU lidstaat moet vergemakkelijken. De meeste Europese landen (uitzonderingen: ministaten, Bosnië en IJsland) en veel landen in Centraal-Azië, Mongolië en delen van het Midden-Oosten en Marokko en Tunesië doen hier aan mee. In totaal doen 66 landen mee aan het systeem.
11 jaar geleden
De aanduiding T.I.R. is vaak te vinden op vrachtwagens. Deze vrachtwagens zijn voorzien van een door de douane aangebrachte verzegeling, die niet mag worden verbroken. Verbreking ervan is strafbaar. Nadat de verzegeling is aangebracht mag alleen de douane controles verrichten. De voertuigen moeten zo zijn gebouwd dat geen goederen kunnen worden gelost of geladen zonder duidelijke sporen van knoeierij na te laten of zonder de door de douane aangebrachte zegels te verbreken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Transport International de Marchandises par la Route

TIR-plaat
Transport International de Marchandises par la Route (afgekort T.I.R.) is een conventie die van toepassing is op het vervoer van goederen afkomstig uit, of bestemd voor, een niet-EU-lidstaat die deze overeenkomst heeft bekrachtigd.

De meeste Europese en sommige landen uit het Midden-Oosten zijn toegetreden tot deze conventie. Zij heeft als doel de administratieve formaliteiten van het internationale wegvervoer te vereenvoudigen en te harmoniseren.
De aanduiding T.I.R. is vaak te vinden op vrachtwagens.

Deze vrachtwagens zijn voorzien van een door de douane aangebrachte verzegeling, die niet mag worden verbroken. Verbreking ervan is strafbaar. Nadat de verzegeling is aangebracht mag alleen de douane controles verrichten.

De voertuigen moeten zo zijn gebouwd dat geen goederen kunnen worden gelost of geladen zonder duidelijke sporen van knoeierij na te laten of zonder de door de douane aangebrachte zegels te verbreken.......
Gebruik de link en lees verder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de TIR-overeenkomst is bepaald, dat wegvoertuigen en containers moeten worden gekeurd voordat ze voor TIR-vervoer gebruikt mogen worden. Na de keuring worden deze voertuigen geaccepteerd in alle aangesloten TIR-landen. Bij het vervoer onder begeleiding van een Carnet TIR moet het vervoermiddel zijn voorzien van TIR-platen.
Het carnet bevat een aantal bladen. Voor elke lidstaat van de TIR-overeenkomst worden twee bladen geldig gemaakt. De EU telt als één lidstaat.
In Nederland zijn de volgende instanties belast met de afgifte van deze carnets:
Ondernemersorganisatie voor Logistiek en Transport (EVO)
Koninklijk Nederlands Vervoer (KNV)
Transport en Logistiek Nederland (TLN)...
Veel antwoorden komen er dichtbij. Het juiste antwoord is Transports Internationaux Routiers