Wat is de goedkoopste manier van vervoer? Zie uitleg.

Een vriendin van mij werkt bij een bedrijf waar zij 1 vracht (complete trailer van een vrachtwagen) zo goedkoop mogelijk van Grimsby (Engeland) naar Rome (Italie) moet laten transporteren. Ik ben van mening dat het vervoer per boot goedkoper is, terwijl zij denkt dat het goedkoper is om dat over de weg te laten gebeuren.

Ook de verschillen van de manier waarop het in beiden gevallen vervoert zal gaan worden, zal een rol spelen. Bijvoorbeeld; Gaat de chauffeur mee aan boord van het schip als het per boot vervoert word of zijn er dan te veel transport bedrijven mee gemoeid. Of als het over de weg vervoert gaat worden, zal van belang zijn welke route gereden gaat worden, en in wat voor soort vrachtwagen je dit het goedkoopst kunt doen.

Het betreft een complete trailer big bag's die volgepropt zijn met lichte materialen. Het gewicht van die vracht is ongeveer 10 ton.

Wat is de goedkoopste manier om die vracht van Engeland naar Italie te laten transporteren? Alle ideeen, opmerkingen en tips zijn welkom.

Toegevoegd na 1 week:
Bedankt voor de antwoorden!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.1K

Het beste antwoord

De goedkoopste wijze is per boot met twee transporteurs.

In dat geval gaat enkel de trailer aan boord van het schip en wordt er enkel betaald voor de omvang / gewicht.
De chauffeur en trekkend voertuig hoeven dan niet mee wat weer bespaard op vracht- en passagierskosten.
Ook de loonkosten van de chauffeur vallen dan weg voor die vracht tijdens het varen.

Voor een dergelijk transport dient men toch snel rekening te houden met een verscheepstijd van twee weken.

De tweede mogelijkheid is dat de chauffeur de vracht geheel naar Rome brengt, is duurder maar vele malen sneller, de oversteek met de shuttle is dan de goedkoopste manier vanwege de hoge loonkosten.

Voor deze manier dient men rekening te houden met een reistijd van ongeveer 4 werkdagen.

De snelste wijze is de trailer (oplegger) op de trein zetten, is behoorlijk prijzig maar wel het snelst, de vracht kan dan (na vooraanmelding) binnen twee dagen in Rome staan.

Belangrijk in deze is dus wat de klant wil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt mij het meest aanneembaar in de oren. Dank u!

Andere antwoorden (6)

Het vervoer per boot is natuurlijk altijd het goedkoopste. Maar laat de vracht niet op een bootje, maar op een containerschip vervoeren. Daar liggen de kosten het laagste omdat onder andere de personeelslasten over talloze containers worden verdeeld. Een chauffeur de trailer met vrachtwagen te laten rijden, kost goud geld. Vanuit Grimsby moet het via een overslagpunt toch mogelijk zijn om de vracht aan de Italiaanse kust (Civitavecchia) naar Rome te krijgen. En vandaaruit naar Rome te vervoeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een truck met oplegger brengt de lading direct naar het opgegeven adres, en kan zelfs retourlading mee terugnemen.
Er zitten teveel schakels tussen boot of spoorvervoer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@lowlander
Waarom doen het dan zoveel transportbedrijven en bedrijven?
Je zou kunnen beginnen met offertes aan te vragen bij verschillende verschepers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Europa stikt van de websites om vracht aan te bieden.
Binnen een paar uur heb je aanbiedingen, Als er net een transportbedrijf een retour vracht uit die regio zoekt betaal je soms net aan de kostprijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goedkoopste is een container per boot.
Sneller maar iets duurder is een container eerst per boot naar het vasteland en daarna per trein.

Toegevoegd na 5 minuten:
Waar ik container schrijf kan je ook trailer lezen.
Pas in Rome komt er een chauffeur aan te pas om de vracht (indien nodig) nog op de eindbestemming te brengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is (misschien) logisch dat een boot duurder is om dat er veel meer op kan dan een vrachtwagen

Iedereennis verschillend van mening