Wat gebeurt er allemaal voordat goederen vervoerd worden (door de lucht)?

Dus wat moet er allemaal gebeuren voordat de goederen vervoert worden? (de stappen)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, maar wat moet er allemaal gebeuren, (administratie,verpakking verzekering enz.) wat moet er eerst gebeuren en wat daarna?

Het beste antwoord

Meestal meld je je bij een luchtvracht expediteur. Zij zullen alle benodigde verzekeringen, douane in of export papieren voor je afhandelen.
Je levert je product, Stel een pallet boeken (of laat het ophalen) af op bijvoorbeeld de Cargo Handling van de KLM op Schiphol.
Zij zullen deze afstapelen en op een speciale vliegtuigpallet (Die kan op de rollen van alle transportmiddelen en de vliegtuigvloer)zetten. Daarnaast worden deze pallets met een soort gaas omwikkeld vast op de pallet.
Ondertussen zal de Expediteur de papieren afhandelen en kan de douane de goederen fysiek onderzoeken.

Als de tijd daar is gaat het aan de andere kant van de loods op een cargokar en wordt hij naar het vliegtuig gebracht. Daar gaat met met een pallet loader (kan ook omhoog naar deur van vliegtuig) naar binnen, dit gaat allemaal over rollers. Men zal de pallet zekeren op de vloer en als het vliegtuig vol is vertrekt het toestel.

Op de bestemming gaat het eigenlijk andersom.
Vliegtuig, Loods, pallet afbouwen, Controle op invoer en douane eventuele importbetalingen) en op een houten pallet. Aand e andere kant meld jij je of een transporteur om het naar zijn eindbestemming te brengen.