Als er lantaarnpalen staan kun je er vanuit gaan dat ze binnen de bb kom op een onderlinge afstand van ongeveer 25 m staan en op de snelweg ongeveer 60 m
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dichtheid van de mist kun je volgensmij nooit goed bepalen, wel de afstand die je ziet. Op de snelweg is dit door de hectometerpaaltjes. Zo kun je zien welk paaltje je nog wel ziet, en welke niet, en hoeveel daar dus tussen zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hectometerpaaltjes staan 100 meter uit elkaar.
Reflectorpaaltjes staan 50 meter uit elkaar.
lantaarnpalen op de snelweg staan 50 meter uit elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
lantaarnpalen in de bebouwde kom staan circa 25 meter uit elkaar dacht ik.
Aan de hand van de belijning en de hectometerpaaltjes kan men aardig de dichtheid bepalen.

In de jaren dat ik auto rij ben ik tot de ontdekking gekomen dat het helemaal niet interessant is om te weten hoe dicht een mist is, men dient gewoon de snelheid aan te passen aan het zicht dat men heeft en zich niet mee laten sleuren door andere die meer (denken te) zien dan jij en ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al moet ik wel zeggen dat als mensen 45 gaan rijden vanwege dichte mist, ik er chagrijnig van wordt omdat ze mákkelijk 60 kunnen rijden..(en dat dan op een 80 km weg..)
Sommige mensen zijn echt te schijterig..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben ik deels met jou eens. Ik kan de dichtheid van de mist niet van hieruit beoordelen, kan dus ook niet zeggen dat 45 te langzaam is maar ook niet dat 60 te hard is. Weet wel dat 45km zelfs te hard kan zijn als er plots iets gebeurd en de reactietijd enorm kort is vanwege te weinig zicht.
Ik kijk naar de tegenliggers; kan ik hun koplampen op redelijke afstand zien, dan kan ik ook op die afstand de achterlampen van mijn voorliggers zien. Je komt namelijk veel meer tegenliggers tegen dan dat je auto's inhaalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik niet hoor :x
Deze vraag heb ik al eerder beantwoord deze week!

soldaatBOEM (2984)Bronzen medaille80 km/u = 22 meter per seconden.

Rijdt je 80 km per uur, kijk dan goed voor je!
Zodra je een vast punt ziet opdoemen bv een boom, struik of verkeersbord, dan begin je de secondes te tellen totdat je ernaast bent.

Dus tel je 3 seconden, dan is het zicht ongeveer 66 meter.

Het vast punt wat je aanhoud, zou bv ook een streep op de weg kunnen zijn of noem maar op.

BewerkenVerwijderen3 dagen geleden
3 0 | 1 reactie | melden