Hoe moet je handelen als je met een truck-oplegger combi rijd en de trailer uitbreekt en op de andere rijbaan terecht komt tijdens het remmen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Het probleem is dat je waarschijnlijk geen ruimte genoeg hebt zoals bij veel dingen die je leert op een (anti)slipcursus maar, Je zult moeten proberen je trekker weer voor de oplegger te krijgen dit kan door middel van een klein beetje gas geven en de trekker in die richting te sturen.
Er zijn rij opleidingen net als voor personenauto's die het slippen met vrachtwagen bevatten heel leuk om te doen en heel leerzaam.

Ik neem niet aan dat je nu tijdens het slippen mobiel zit te internetten dus veel belangrijker is het te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak je maar niet ongerust, als ik mn teennagels aan het knippen ben heb ik geen tijd om te internetten.

Andere antwoorden (4)

Bij schade de politie bellen en anders gewoon doorrijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel een handeling om schade te voorkomen.
Rustig aan, zo snel mogelijk naar de garage.
12 jaar geleden
Ervan uitgaande dat gas geven niet mogelijk is (je remt tenslotte niet voor niks): weesgegroetje bidden en hopen dat er geen tegenligger aankomt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is er niet iets wat je kunt doen?
Ik heb het zelf wel eens gehad dat was ongeveer 20 jaar geleden toen beschikte je over een trailerrem in de cabine, heb t daar toen mee gecorrigeerd.
maar volgens de laatste intel die ik heb is er geen trailerrem meer aanwezig. Dus wat moet je dan doen? Ik neem aan dat ze wel zo wakker zijn om dan een alternatief te geven omdat het toch om een levensbedreigende situatie kan gaan.
Ik ga er vanuit dat je dus zelf geen chauffeur bent, anders hoef je zo'n vraag niet te stellen. Dit leer je tijdens je rijopleidingen (ja meerdere dus) en er is tegenwoordig ook een verplichte slipcursus voor elke beroepschauffeur. Wanneer je deze gevolgd hebt, weet je precies wat te doen.
* En een trailer breekt echt niet zo maar uit. Of je remt wel heel onbenullig hard of bij glad/nat weer te hard remmen.... zoals gezegd, als chauffeur leer je dat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja... oke, maar hoe moet je dan handelen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet het voorkómen! Zorgen dat je niet in zo'n situatie terecht komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de 35 uur bijscholing per 5 jaar zit nu ook een verplichte slipcursus. Ook in ben chauffeur.