Wat betekent een wit bord met een zwarte "A" op vrachtwagens?

Toegevoegd na 6 minuten:
Op de achterzijde van het voertuig.

Toegevoegd na 48 minuten:
Het is een vierkant bord, 25x25cm. Op Nederlandse vrachtwagens.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
39K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat niet gewoon het land van herkomst, oftewel Oostenrijk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het is een vierkant wit bord, op vrachtwagens hier in Nederland.

Het beste antwoord

Voor alle afval stoffen die uit /naar of binnen duitsland worden vervoerd, moet je een A-Bord voeren.Dus voor bv schroot, oud papier en houtsnipper/zaagsel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat betekent dat dit voertuig bederfelijke goederen vervoert en dat is met name om dan in italie het weekend verbod te mogen negeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een groen bord met een zwarte "A" of "d" heb ik regelmatig gezien, de witte versie is mij onbekend.
De betekenis van het groene vierkant met "A" is een aanduiding van vervoer van voedingswaren (alimentation) en de "d" duidt op vervoer met ontheffing voor zondag (dimanche) ook voor andere bederfelijke waar in Frankrijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal goed. ik snap de minnen niet helemaal. +1