waarom staat een kraanwagen, als hij op zijn uitschuifbare poten staat, altijd met de wielen van de grond?

Ik bedoel geheel vrij en niet gewoon 'uit de veren'

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Naast het verplaatsen van werktuigen op slappe bodems zijn er ook werktuigen die moeten kunnen afstempelen op slappe bodems, bijvoorbeeld een mobiele kraan. Hoe het afstempelen van een kraan dient te gebeuren is wettelijk vastgesteld in het arbeidsomstandighedenbesluit. Vanwege kantelstabiliteit moeten alle wielen van de grond staan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

omdat hij anders nog op de wielen rust i.p.v. de poten en hierdoor dus nog "ligt" kan gaan kantelen met als kantelpunt het wiel. En dat is wat men juist niet wil, daarvoor zijn de poten ook.

Toegevoegd na 42 seconden:
edit: typfoutfail: ligt moet zijn licht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie boven.en anders zou hij met een zware last door zijn.veren zakken.