Mag ik als particulier of kleine ondernemer in een geldtransportwagen rondrijden? Zag er een - zonder beperkte doelgroep - te koop op internet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Volgens mij mag dat, echter:
- Met rijbewijs B mag je het voertuig niet meer dan 3500kg wegen. Als ik even google lijkt een beetje geldtransportwagen al gauw 6 - 8 ton te wegen, dus dan heb je een vrachtwagen rijbewijs nodig.
- Je mag niet zo maar met een voertuig voorzien van zwaailichten rijden. Dus die moet je wellicht demonteren.
- Je betaalt je vermoedelijk blauw aan wegenbelasting omdat ze erg zwaar zijn. (Maar misschien kun je een volle kopen, dan is de belasting wel op te brengen...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plus!
ja, dat mag. let u er wel op dat u het juiste rijbewijs heeft, voordat u gaat sturen. deze wagens wegen meestal nogal wat en soms heb je groot rijbewijs nodig.
12 jaar geleden
Dat mag; alleen het ding is zo verzwaard dat het zonde van je geld is om er zoveel benzine voor te kopen. En er zullen nog wel meer dure aspecten aanzitten zoals speciale banden etc. Alleen als je voor je bedrijf een blikvanger nodig hebt zou ik hem kopen.