Mag ik mijn (groot)rijbewijs in Duitsland of België halen en daarmee in Nederland werken? Wellicht is de rijopleiding daar veel goedkoper?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Normaliter hoor je in het land te wonen waar je je rijbewijs gaat halen. Als je in het buitenland een adres hebt waar je een tijd kunt wonen dan kan je het rijbewijs later om laten zetten in een internationaal rijbewijs, zijn wel extra kosten mee gemoeid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee als je woonachtig bent in NL is het niet rechtsgeldig hem elders te halen.

Wel bestaan er regels voor mensen die elders wonen en emigreren naar NL.
Met moet dan binnen 6 maanden het rijbewijs omzetten.
Afhankelijk van het land waar je hem gehaald hebt betekent dat je een verkort examen moet doen.