Tijdens het vervoer draait hij de ene kant op en als het gestort moet worden gaat hij de andere kant op. Dat komt omdat er metalen schotten inzitten die werken als een soort schroef waardoor het cement eruit komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij draait naar rechts om de cement/beton te blijven mixen om het vloeibaar te houden.
met het lossen draait hij linksom omdat er schoepen inzitten die dan de beton omhoog draaitzodat er gelost kan worden, en bij rechtsom draaien mixen diezelfde schoepen de beton, en word het naar beneden gedrukt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat in de trommel een soort zeer grof schroefdraad zit, wat ervoor zorgt dat als hij rechtsom draait het beton telkens naar voren wordt gedrukt en dus blijft bewegen, en draait hij linksom dan wordt het naar achteren geduwd en komt het eruit. en ook als het leeg is rijden betonwagens met een draaiende trommel, om ervoor te zorgen dat de lagers van de trommel niet afvlakken en/of beschadigen