de luchthoorn van een vracht wagen, mag niet de 80 decibel overschrijden, door de lage toon lijkt het en voelt het heel luid, maar als ze meten met een decibelmeter, dan komen ze vrijwel nooit boven 80 Db uit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Jij bedoeld waarschijnlijk die lucht hoorns?
Die zijn inderdaad verboden. (maar wel geinig)
Uitsluitend een door de fabrikant gemonteerd klaxon is toegestaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De claxon of luchthoorn op een vrachtwagen is toegestaan als ze 1 toon geven en tot een bepaald aantal decibel!
Ze mogen geen melodie spelen!

Bij ons transport bedrijf hebben de meeste vrachtwagens standaart luchthoorns die afgesteld zijn op een bepaald aantal decibel, deze worden vanaf de scania fabriek al gemonteerd.

Zodra ik kan vinden wat het max toegestane DB is van een luchthoorn, zal ik het toevoegen.