Door de week 8:30
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door milieuzone alleen schoon vrachtverkeer in de binnenstad
Sinds september 2007 heeft ’s-Hertogenbosch een milieuzone voor vrachtauto’s. Alleen vrachtwagens die aan
bepaalde milieueisen voldoen mogen de zone in. De milieuzone omvat de oude binnenstad, ’t Zand en het gebied tussen de Zuid-Willemsvaart en de Aa. De instelling van een milieuzone is één van de maatregelen om de luchtkwaliteit te verbeteren.

Strengere toegangseisen milieuzone per 1 januari 2010
De toegang voor vrachtwagens is per 1 januari 2010 verder aangescherpt. Zoals landelijk is overeengekomen mogen
vanaf die datum alleen de schoonste vrachtwagens nog de zone in. De gebruikte Euronorm geeft inzicht in de uitstoot van fijn stof (o.a. roet) en stikstofoxiden.

Per 1 januari 2010 mogen enkel nog de volgende vrachtwagens de milieuzone in: •Vrachtwagens die voldoen aan Euro 4 of Euro 5
•Vrachtwagens met Euro 3 met roetfilter, die niet ouder zijn dan 8 jaar

Overigens als je eenmaal met een vuile vrachtwagen centrum in wil kan je een ontheffing aanvragen vooraf, kost €25,-.

Centrum max. lengte 10 meter.