hoe duidelijk is track & trace van tnt?

de volgende fases worden aangegeven

In collectie - In sortering - In distributie - Afgeleverd

ik heb een product besteld en dat is nu in distributie, maar er staat nog geen afleverdag of tijd. word de dag en tijd bij " afgeleverd" gemeld voor de eigenlijke aflevering?

of moet ik nu afwachten of het vandaag morgen of overmorgen word gebracht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vertrouw er niet teveel op. TNT is niet geloofwaardig naar wat ze beloven.

Het beste antwoord

Ja, je moet gewoon afwachten. Ze plaatsen bijvoorbeeld de afleverdag op de afleverdag zelf. En je leest ineens dat de chauffeur 'onderweg' is. Hoe laat die chauffeur bij jou zal zijn, zul je nergens kunnen terugvinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In distributie betekent dat het paketje onderweg kan zijn van het sorteercentrum naar je huis. Ik weet niet zeker of de bezorgdag bij TNT wordt vermeld. De tijd sowieso niet.

Bij andere vervoersbedrijven zoals DHL vind ik het iets duidelijker waar je pakketje is en vaak staat de afleverdatum er vantevoren ook al bij (schatting).

Je moet je voorstellen dat er verschillende handelingen zijn en elke keer als het pakketje wordt gescand kan het paketje gevolgd worden. Als een paketje van het sorteercentrum in vrachtwagens wordt geladen wordt het pas weer gescand als het is afgeleverd. Het hangt dan af van de route van de bezorger wanneer het wordt afgeleverd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De service is vrij duidelijk.
Je pakketje wordt namelijk op alle punten opnieuw gescand, distributiecentra, inname chauffeur enz. enz.

Zodra je pakketje op een nieuw punt gescand is, zet de TNT server het vrijwel direct online.
Het is dus allemaal vrij duidelijk, je moet alleen wel weten hoe het proces van verzending verloopt.
Dat proces is te lezen op de tnt site:
http://www.tntpost.nl/voorthuis/klantenservice/hylo.search.aspx?action=show&obj_id=1407%20
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wees geen bang dat je het niet zult krijgen.Als je er persoonlijk niet voor hoeft te tekenen levert TNT je het bij je buren af en krijg jij een bericht in de bus wie het aangepakt heeft.En anders bieden ze het de volgende werkdag opnieuw aan.Bij DHL moet je het zelf in ontvangst nemen en er voor tekenen.Dit heb ik ook vele malen mee gemaakt.