Hoeveel kost een jerrycan liter benzine?

Kon dit nog niet echt vinden.. alleen wel uit de ''slang/kraan'' (benzine tank).
Maar hoeveel kost dit in een jerrycan?

Groetjes

Toegevoegd na 11 minuten:
als je zelf geen jerrycan hebt dan.. dus hoeveel kost het om het in een jerrycan te kopen? of kan dit niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
4K

Het beste antwoord

Je vraag is onduidelijk.
De benzineprijs is per liter.
Die benzine kun je uit een slang/kraan tanken in je benzinetank of in een jerrycan.
Dat verandert niets aan de prijs per liter.

Dus , als jij met een jerrycan naar de benzinepomp gaat en je tankt die jerrycan vol met benzine, dan maakt het niks uit
je betaalt gewoon per liter.
En hoeveel dat je dan in totaal moet betalen hangt af van hoe groot die jerrycan is.

Ja, als je een jerrycan vol benzine koopt,
dan hangt het er ook van af hoe groot die jerrycan is.
Maar ook hoeveel je voor die jerrycan ook nog moet betalen als je die ook koopt.

Dus:
* welke benzinepomp en wat is de literprijs?
* breng je zelf je jerrycan mee en hoe groot is die?
* koop je een jerrycan en hoe groot is die en hoeveel liter benzine koop je?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt, bedoelde natuurlijk daar een jerrycan + benzine kopen. Groetjes

Andere antwoorden (3)

Of je de benzine nu in de tank van je auto gooit of in een 40 liter jerrytank, het blijft even duur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Volgens mij is de vraag hoe duur het is als je een jerrycan zou kopen.
Jouw antwoord is ook correct, maar als je benzine zou kopen, denk ik dat een jerrycan iets duurder is. Daarbij betaal je ook voor de verpakking er om heen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt jerrycans van verschillende inhoud en je hebt ze zelfs opvouwbaar. Je zult dus iets concreter moeten zijn. In principe is het de prijs van de jerrycan die je koopt plus de inhoud aan benzine gedeelt door de inhoud. Dat geeft de prijs ven een liter benzine met jerrycan. De jerrycan is een Duitse uitvinding uit de Tweede Wereldoorlog, door de Duitsers werd het een Wehrmachtskanister genoemd. In voorbereiding op de oorlog hadden de Duitsers in 1939 duizenden jerrycans op voorraad. De inhoud van deze originele jerrycan was 20 liter. Op het Waterlooplein koop je er nog wel een voor tussen de 5 en 10euro. De rest kun je zelf wel uitrekenen.
Kimath
13 jaar geleden
Die heb ik vaak genoeg gezien, die zijn handig op de camping :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wat te denken van een harmonica jerrycan die uitzet als je hem vult.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
http://www.noodzaken.nl/jerrycan-harmonica-kraan-liter-p-613.html
De literprijs van een jerrycan-liter is hetzelfde als benzinetank-liter....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De wisselende actuele (dag) benzineprijs; ongeveer € 1,42 per liter + de eventuele kosten van een jerrycan.
Bekijk de actuele benzineprijs in jouw buurt op:
http://www.brandstofprijzen.nl/