motor inhoud van camper hoe veel moet die zijn

ik wil een camper kopen en er mee naar de bergen, hoeveel motor inhoud moet ik dan hebben 4 persoons camper

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
13.4K

Antwoorden (7)

Ergens is dat natuurlijk afhankelijk van hoe snel je door de bergen wil. Dat even als maatgevende situatie nemen. Maar het is niet alleen de inhoud maar ook het vermogen van de motor (kw/pk) dat van belang is. Ik zou persoonlijk zeggen dat je minimaal rond de 120 pk nodig hebt om makkelijk in het verkeer mee te komen.

Alleen het kan van merk tot merk verschillen wat je kan doen met 120 pk. Dus proefrijden en goed aan de tand voelen op de snelweg. Dan krijg je wel een idee wat goed is en wat niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moeilijk te zeggen, in principe hebben de huidige campers voldoende vermogen.
Tijdens een proefrit kan je al kijken hoe het met acceleratie ed zit, maar probeer een deal te maken dat je bijvoorbeeld een weekend de camper mag gebruiken (huren).
De huurprijs laat je dan verrekenen met de aankoopprijs. Je hebt dan zat tijd om bijvoorbeeld door limburg of ardennen te rijden en zo te kijken of de camper voldoet. Overigens misschien wel belangrijker kijk naar de afmetingen en gewichten.
Veel campers zitten met afgevulde diesel/watertank al behoorlijk aan hun max gewicht en dat kan je behoorlijk opbreken bij controles van de politie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag is natuurlijk ook hoeveel camper je wilt hebben.
Zelf rijd ik al zeven jaar met achtereenvolgens twee verschillende VW-campers en mijn ervaring is dat elk type prima door de bergen rijdt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt van veel meer factoren af.
Hoe groot, hoe zwaar is de camper etc.

http://www.campersite.nl/

Hier kun je alles lezen over campers, campers te koop, techniek, inrichting, stalling etc.

Alle vragen kun je stellen op het forum:
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?t=8394039
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als 't een grote camper is: minimaal een 2.5 turbo. Het zijn allemaal diesels, die grote bakken. Dus dan wordt 't minimaal een 2.5 turbo diesel.

't Belangrijkste blijft: maak een lange proefrit, waaronder een lang stuk op de snelweg. (Dus niet 1 uur voor sluitingstijd bij de verkoper aan komen kakken.)
Als de camper 120 haalt op de snelweg, kan je er echt wel mee de bergen in. Als ie slechts 105 haalt, lukt dat ook wel hoor. Echter zal je dan een sloompie op de weg zijn bij de wat steilere hellingen. Haalt ie met moeite de 100 en valt ie zelfs terug naar 95 als je naar de 5 schakelt: laat 'm dan maar staan. Landbouwvoertuigen inhalen met zo'n sloombak is geen makkie, zeker niet in de bergen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb een camper citroen c 25 2500 cc 1991 ben redelijk tevreden,maar als ik weer een camper zou kopen,let op de herrie van de motor als je rijd ik kan de radio niet horen,wel als hij te hard staat voor de andere en ik zou een turbo nemen,hij gaat mij een beetje te sloom naar boven,of dit aan de versnellingsbak ligt ?wij rijden gemiddeld 35000 kilometer per jaar tussen nederland en portugal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een VW Westfalia camper voor 2 volwassenen en 2 kinderen.
Neem een turbo diesel van 75 kw en de camper brengt je overal. Max speed horizontaal 160 km/h. Lijkt me snel genoeg.
Koop een tweedehands in Duitsland, dat bespaart je veel geld. Heb ik ook gedaan. Winst € 6000!