onze auto hoeft pas 13 september gekeurd te zijn, is nu na apk toe, mag ik nog rijden tot 13 september als hij afgekeurd wordt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (4)

Nee, als jij hem vandaag laat keuren en hij wordt afgekeurd, dan mag jij niet meer rijden tot 13 september.

Als hij pas op 13 september gekeurd gaat worden, dan mag je er nu nog mee rijden tot die tijd. Maar als jij al weet dat die afgekeurd zal worden, wil jij er dan nog wel mee rijden? Veiligheid voor jezelf en je medeweggebruikers is iets belangrijker dan het gemak van een eigen auto lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag nu blijven rijden tot ie gekeurd is.
Als je hem nu keurt, geldt die keurdatum van 13 september niet meer.
Word ie nu afgekeurd, mag je niet meer rijden..

Wat je wel kan doen, is hem nu repareren zodat ie weer rijd.. Dat wil niet zeggen dat ie dan gelijk gekeurd hoeft te worden :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
officieel moet een auto bij afkeur ook afgemeld worden maar dit gebeurd vaak niet omdat dat onnodige kosten voor de garage met zich meebrengt. als dus niet afgemeld is mag je gewoon doorrijden tot de datum op de apk keurings bewijs
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij afkeur nee, bij goedkeuring ja.
Je kan kijken of je een deal kanmaken met de garage om de auto volgens de apk norm te laten keuren waarbij je bij afkeur geen officieel apk rapport krijgt. Echter dit zullen niet veel garages doen omdat bij een ongeval of iets dergelijks een bedrijf ook aansprakelijk kan worden gesteld als de keuring te traceren is.
Blijft de vraag of je hetzelf prettig vindt om in een technisch onvoldoende auto te rijden.