Als mijn oma een snorscooter wil aanschaffen, moet zij dan ook praktijk doen?

Mijn oma wil graag een snorscooter. Ze is 67. Moet zij dan ook nog praktijk doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (4)

Nee hoor ze mag er zo mee weg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze nog geen AM rijbewijs heeft, of een geldig ander rijbewijs dan zal ze theorie en praktijk moeten doen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zie ook de link hieronder, daar staat het als volgt op:

"Als u al een geldig Nederlands autorijbewijs (categorie B) of motorrijbewijs (categorie A) heeft, hoeft u geen apart rijbewijs AM te hebben."

én:

"(...) Zo'n rijbewijs heeft u voor het leven. Maar u moet er wel eerst de benodigde examens voor behalen."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Voor het besturen van een snorscooter heb je dezelfe ''opleiding'' nodig als voor een bromfiets.
Dus dit houdt in dat je geen rijbewijs hebt sinds 1 maart 2010 theorie en praktijk examen moet doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kennis van mij heeft een Spartamet gekocht van een 87 jarige dame die vergeten was haar certificaat om te ruilen. Nu moet ij examen doen op een snorscooter en heeft gekozen oor een elektrische fiets