Mag een motor rijden tussen 2 rijen ook rijdende auto's op een snelweg met 2 rijstroken voor elke richting?

Het was gisterenmiddag heel druk op de A1. Twee motoren haalden ons in en bleven naast ons rijden . Op de andere rijstrook was het net zo druk als op de onze. Ik vond deze situatie met die motoren in het midden en een snelheid van 90 tot 100 km behoorlijk griezelig. Mogen motorrijders dit doen?

Toegevoegd na 2 uur:
Er was geen sprake van een file. Het was gewoon druk en we reden allemaal 90 tot 100 kn, later 70.

Toegevoegd na 2 uur:
Er was geen sprake van een file. Het was gewoon druk en we reden allemaal 90 tot 100 kn, later 70.

13 jaar geleden
in: Vervoer
2.2K

Het beste antwoord

Nee. Motoren mogen dit alleen doen als u in de file rijd. Dan wel met een aangepaste snelheid, dus stapvoets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Neen, ze horen zich te houden op het correcte rijweg.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat de file betreft, hier een overzicht van de spelregels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dit mag, sinds kort is dit toegestaan maar er zitten wel een aantal regels aan, die denk ik niet veel mensen weten.
Kijk maar eens op deze site, daar staan allen ''spelregels'' op uit gelegt

Toegevoegd na 22 minuten:
ik bedoel dit mag bij file rijden dus niet bij snelheden van 70 of 80 km/u
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het mag volgens mij wel als je maar je motor goed kan besturen en voor de veiligheid je alarmlichten aan hebt zodat automobilisten niet schrikken