Hoe kan een CVRin een vliegtuig de laatste 30 minuten voor een ongeluk geluiden uit de cockpit opne?

een CVR is een cockpit voice recotder in een zg. blackbox
die naast de Flight data recorde teruggevonden moet worden na een vliegtuigongeluk.(100 posities voor mijn vraag waren niet genoeg; hier het vervolg:kpit opnemen; mensen of electronische apparaten kunnen toch niet weten wanneer de opname zou moeten starten?

2 jaar geleden
in: Vervoer
1.4K
Ritsuka
2 jaar geleden
Waarschijnlijk neemt hij continu op, en overschrijft oude data weer.
Zo doet mijn dashcam dat ook.
SentWierda
2 jaar geleden
De CVR is niet een cockpit voice recorder in een zg. blackbox.
De CVR (Nederlands: vluchtrecorder) is de black box (met spatie). De black box is oranje en heet black box vanwege het -geheime, duistere- karakter.

Antwoorden (1)

Vrij simpel: de CVR neemt continu op, maar na 30 minuten is het 'bandje' vol en worden de oudste minuten overschreven.
Wanneer via sensoren (of simpelweg door het uitvallen van de stroom) een crash wordt gedetecteerd, dan stopt de opname, waardoor de opname van laatste 30 minuten overblijft.
Overigens neemt de CVR (volgens mijn bron) een periode van 2 uur op, niet van 30 minuten.
Toegevoegd op 13 december 2021 07:04: bron, tekst