Moet je een parkeerkaartje in de garage scannen als je binnen de gratis parkeertijd weer weg gaat?

Moet je een parkeerkaartje in de garage scannen bij de parkeerautomaat als je binnen de gratis parkeertijd weer weg gaat?

2 jaar geleden
in: Vervoer
1.7K

Antwoorden (2)

Ja. De betaalautomaat geeft aan dat je binnen de tijd bent en berekent niets, maar geeft wel aan het systeem door dat de kaart gescand is en de slagboom vrij moet geven.
jc54
2 jaar geleden
gvrox
2 jaar geleden
Waarom is dat nodig ? Bij de slagboom wordt de kaart toch ook gescand, en dan gaat om dezelfde reden (binnen de tijd uitrijden) de slagboom open. Bij kentekenherkenning gaat de slagboom zelfs automatisch open.
Zou je moeten uitproberen.
Hier in mijn stad ligt Media Markt, Jumbo en Action aan een parkeerplek met slagbomen.
De tijd voordat de betaling in gaat is iets van drie uur meen ik.
Omdat ik nooit zo veel tijd nodig heb, rijd ik daar altijd in en uit zonder langs de betaalautomaat te gaan. Dit heb ik wel 200 keer zo gedaan.