Kunnen gele rijkswaterstaatauto's je flitsen?

Ik zag vanmiddag een gele rijkswaterstaatauto stilstaan op de vluchtstrook. Er waren geen wegenwerken aan de gang, of er was geen pechgeval.

Op Flitsmeister stond dat er een 5-tal uren voordien een flitser was gesignaleerd, ongeveer een halve km verderop. Zou dat deze auto misschien zijn?

In ieder geval, wat is dus de reden dat een gele rijkswaterstaatauto stil staat op de vluchtstrook?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Vervoer
3.2K

Antwoorden (1)

Flitsen niet, maar er zijn enkele overtredingen waarbij sommige inspecteurs van RWS wel mogen bekeuren.
- negeren rood kruis
- rijden op de vluchtstrook
- parkeren op de vluchtstrook
- hoogteoverschrijding tunnels

Alleen inspecteurs die BOA zijn mogen dit doen en alleen op heterdaad.

De reden dat die auto daar stond? Kan van alles zijn.
- voorwerp op de weg
- kapotte vangrail
- slecht wegdek