Waarom heten de waarschuwingsdrempels voor een bots absorber ANDREASstrips?

Ik hoorde dit woord en zocht naar de betekenis van Andreas in deze term. Ik kon het niet vinden

3 jaar geleden
in: Vervoer
1.4K
SentWierda
3 jaar geleden
N.a.v. de vraag en het antwoord van SimonV: het woord andreasstrip wordt niet geschreven met een hoofdletter.
Zoals ook andreaskruis geen hoofdletter heeft (genoemd naar de apostel Andreas).

Antwoorden (1)

De strip is vernoemd naar André Timmermans, een districtshoofd van Rijkswaterstaat die de hobbelstrip in 1987 uitvond. Het aantal aanrijdingen met wegafzettingen is sindsdien flink afgenomen.
SimonV