Welke kant gaat je "aanhanger" op met sturen en achteruit rijden met een CE trailer?

Gewoon uit nieuwsgierigheid: ik rijdt regelmatig met een normale aanhanger/boedelbak met een personen auto. Als je dan met achteruitrijden je stuur naar links hebt, gaat je aanhanger naar rechts. Je moet dus tegensturen.
Nu vraag ik mij af of dat ook zo is als je CE trailer achteruit rijdt?
Of reageert je CE trailer andersom en moet je meesturen?
Die aankoppeling is namelijk anders. Ook zit je zelf dichter bij de "knik" zeg maar.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Vervoer
1.8K

Antwoorden (1)

Dat is hetzelfde, alleen lijkt het anders omdat de aanhanger veel langer is.