Waarom strooien ze zand bij een ongeval?

Als er in het verkeer een ongeval is gebeurt strooien ze altijd roodzand. Maar waarom?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Vervoer
2.6K

Antwoorden (1)

Bij een aanrijding kunnen er vervuilende stoffen zoals motorolie vrijkomen. Door daar zand over te strooien wordt voorkomen dat de olie in de bodem wegzakt.
Het zand helpt ook tegen de gladheid die de olie veroorzaakt.
Toegevoegd op 20 mei 2019 06:30: tekst
bamibal