Hoe kan je weten waar je je bagage kan op halen bij een bagageband?

Hoi iedereen misschien beetje een domme vraag maar hoe weet je waar bij welke bagageband je je bagage kan halen bij elk vliegveld bedankt alvast

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Vervoer
2.4K

Antwoorden (1)

Als je in de aankomsthal bent, zijn er over het algemeen beeldschermen te zien, waar de binnengekomen vluchten op staan, met een vermelding van een bagageband erachter. Zo weet je waar je heen moet lopen.
Dit is op de meeste vliegvelden wel hetzelfde volgens mij.
---
Kleine toevoeging, als je alleen met handbagage reist, hoef je niet bij de bagageband te wachten. Dan kun je gelijk doorlopen.
Toegevoegd op 30 augustus 2018 08:30: tekst
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
En je vlucht nummer staat op je ticket toch
Ritsuka
5 jaar geleden
Klopt, vluchtnummer staat op je ticket. En dat zie je op het scherm ook staan.
Bordensteker
5 jaar geleden
+
Om het makkelijk te maken staat er op de beeldschermen die je de weg wijzen meestal ook de plaatsnaam bij waar je vandaan bent gekomen. Eerst op een beeldscherm waar je de ruimte met de bagagebanden binnenkomt en je naar een bepaalde bagageband wordt verwezen, en vervolgens als er bij die band aangegeven wordt van welke vlucht (dus: welke vertrekplaats) er op dat moment (of binnen enkele minuten) de bagage aangevoerd of verwacht wordt.
Op Schiphol ziet het beeldscherm bij de bagageband zelf met de aanduidingen van de juist al geloste en de eerstvolgende vluchten er uit als op deze foto: http://www.hanshike.nl/wp-content/uploads/2012/08/1071.-Bagageband.jpg .
Utrecht
5 jaar geleden
En op Schiphol kan je het ook op de Schiphol app zien. Moet je wel wat vluchtgegevens (vertrekplaats, tijd, maatschappij, vluchtnummer) weten.
Maar in elke luchthaven staat de band vermeld op de TV schermen in de aankomsthal.