In die wereld wordt vaak de term 'flespaal' gebruikt, naar de vorm van het overgrote deel van palen met verkeersborden.
Voor sommige grotere borden gebruikt men buispalen.
Bordensteker
5 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

"De paal van een verkeersbord"
"Verkeersbordpaal"
Of simpelweg: "paal"
SentWierda
5 jaar geleden
'Paal' lijkt me te simpel. Paal associeer ik met hout. Of als het een grenspaal betreft: met steen.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Daarom noem ik ook meerdere optie. De laatste past natuurlijk in een bepaalde context.
B.v.: "Zet jij de paal alvast in de grond, dan schroef ik daarna het verkeersbord er aan ?"